Info Contact
Bucuresti, Bucuresti
Fundamente ale Sociologiei Educatiei | Ana Maria Petrescu

Fundamente ale Sociologiei Educatiei | Ana Maria Petrescu

30.00 RON
1975870
in stoc
 
Cumpara Fundamente ale Sociologiei Educatiei | Ana Maria Petrescu de pe WeStore.ro la un pret competitiv.
Provocari ale sociologiei educatieiCartile de sociologia educatiei au fost scrise de cele mai multe ori de sociologi. Metodologia lor a vizat, in mod special, aplica­rea so­cio­lo­giei la problematica educatiei incadrata mai mult sau mai putin rigid, la nivelul sistemului de invatamant, pri­vita, ca actiu­ne cu functie pronuntat sau chiar exclusiv sociala, explicita si im­pli­cita. Pe urmele lui Durkhein, pedagogia a fost redusa, astfel, inva­ria­bil, uneori iremediabil, doar la sta­tutul de ”teorie prac­tica”, su­bor­donata conceptual si normativ sociologiei, aplica­tii­lor extinse sau restranse ale acesteia.Pe de alta parte, mai exista si o alta cale istorica de initiere si ger­­mi­nare a sociologiei educatiei care pleaca de la premisele re­la­­­tiv sta­tice oferite de curentul pedagogiei sociale. Aceasta abor­­da­re intretine o multitudine de teme mai mult sau mai putin ma­jo­re sau minore, fundamentate teoretic sau propagate ideo­­lo­gic, cen­­trate asupra relatiei complexe si adesea con­tradictorii dintre so­cietate si educatie, teme tratate simbolic sau practic, dez­vol­ta­te la nivel ge­ne­ral sau particular, scolar, uni­versitar, comunitar etc.Cartea pe care o prefatam evita extremismul ambelor ten­din­te, identificabile in istoria gandirii pedagogice moderne. Este con­s­tru­ita teoretic, metodologic si practic la nivelul unui poten­tial curs de so­ciologia educatiei, absolut necesar in siste­mul deschis de formare initiala si continua a cadrelor didactice de la toate treptele siste­mu­lui de invatamant. Angajeaza un proces de ree­chilibrare a curricu­lu­m-ului pedagogic universitar, inclinat, de decenii mai mult spre zona psihologiei educatiei decat spre cea, echivalenta valoric, a so­cio­logiei educatiei, redusa subiectiv sau abuziv, din premeditare sau necunoastere, la o disciplina cu sta­tut academic optional. Au­toa­rea respecta si valorifica, astfel, axio­ma abordarii psihosociale a educatiei, impusa de paradigma curriculumului, din cea de a doua jumatate a secolului XX, pana in prezent.Prof.univ.dr. Sorin CRISTEATargoviste – Bucuresti, iulie, 2014

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu