Cosul este gol
Conectează-te ca să te putem notifica când primești un răspuns
Constructia structurii editoriale a lucrarii este alcatuita in afara criteriului cronologic al operelor pentru previzibilul ce il caracterizeaza, dar mai cu seama pentru lipsa de imaginatie a acestuia; alaturarea unei opere tarzii de un desen timpuriu sau de o veche fotografie confirma, in fapt, prin echivalenta, coerenta cu prezentul a primelor intuitii legate de forma. Evidentierea confluentei formelor tridimensionale cu pictura, insertia unui obiect contemporan intr-un context clasic, sau analogia ca eterna prezenta, contureaza profilul obsesiilor referitoare la repertoriul redus al formelor, in convingerea ca acestea, precum ideile, nu-si istovesc substanta intr-o unica ipostaza. Apoi, obsesia diagonalei compozitionale la 45 de grade, spre stanga sau spre dreapta imaginilor sau alteori, a simetriei ce conduce pana la propria noastra alcatuire, ar confirma, in soapta, vechi prezumtii. Fotografiile biografice, sau cele colaterale, ce insotesc adesea operele reproduse, si care denatureaza oricum realitatea prin reducerea acesteia la doua dimensiuni, confirma la randul lor, cateva din adevarurile banuite, precum si interventiile pe fotografie ale anilor '70, in efortul corectarii si completarii ochiului mecanic. Textele incluse nu au referinte didactice la imaginile reproduse, dupa cum nici acestea nu le ilustreaza, fiind, oricum, indisolubil legate de-mbratisarea contemplarii ultimilor saptezeci de ani. Absenta materialelor critice evita explicatiile, motivatiile sau adaosurile de rutina. Autorul pretuieste major apropierea semenilor de munca sa, fara intermedierea recomandarilor, spre eventuala descoperire a unei lumi, cu bucuriile sau cu tristetile asemanatoare ori nu, pe care ni le rezerva existenta. Cat despre arta, sunt desemeni evitate stereotipii si docte banalitati. - H.M. 2013 Textele cuprinse in lucrare, dintre care unele revazute sau adaugite, o parte au fost publicate la Editura Paideia, in volumul Gemenele vitrege , 2008 sau, an de an, in Observator Cultural, Scrisorile catre Maestru .